roosinkenia.reismee.nl

Paradise Lost

Gisteren zijn we met de kids van Good Samaritan een dagje naar Paradise Lost geweest, een groot park met speeltuin, watervallen, grotten, een groot meer en heel veel ruimte om te rennen en te spelen. We hadden de kinderen een aantal weken geleden al verteld dat we een verassing voor ze hadden maar wat we gingen doen hebben we pas zondagavond verteld. En wauw wat hebben we een toffe dag gehad! Ik wou dat jullie er allemaal bij hadden kunnen zijn want er is geen manier om uit te leggen hoe erg ik die kids heb zien genieten van alles.
We zijn gisteren om 6 uur opgestaan zodat we op tijd naar Good Samaritan konden om alles voor te bereiden. Broodjes smeren, eieren koken, alles in de auto laden. De matatu’s zouden om 10 uur komen, Keniaanse tijd… Uiteindelijk waren ze er om half 12, voor niks zo vroeg opgestaan haha.
Emily had 2 matatu’s met muziek geregeld. Wat een feest! De kinderen waren al super enthousiast over alleen de matatu’s. Ze hebben gedanst, gesprongen en gezongen op de heen- en terugweg. Heerlijk om te zien.
Eenmaal aangekomen werden de voetballen gelijk uit de tas gehaald. De helft rende naar de speeltuin terwijl de andere helft achter de bal aan begon te rennen. Het was een heel mooi beeld, al die blije kinderen. We hebben de hele dag gevoetbald, geschommeld, gerend, geklommen in bomen, door de modder gelopen, in bootjes gevaren en vooral heel veel plezier gehad. Voor de lunch hadden we broodjes met nutella (weer is wat anders dan de boter die ze altijd op brood krijgen), voor iedereen een worstje van de bbq (die konden we daar huren), een gekookt ei, een pakje sap en nog een stukje vlees van de bbq. Voor later op de middag hadden we nog cake met frisdrank en een lolly. Ze vonden het heerlijk. Vooral het vlees, aangezien dat duur is, is dat iets wat ze nauwelijks eten.
Bij het park was ook een waterval met grotten waar je doorheen kon klimmen. Dat hebben we geprobeerd… Ik ben naar binnen gegaan met 10 schreeuwende en gillende kinderen omdat het zo donker was, ondanks m’n zaklamp, en we zijn gillend weer naar buiten gekomen. Na een paar meter lag er heel veel water op de grond dus konden we niet meer verder, he wat jammer nou ;) We hebben ontzettend gelachen met z’n allen.
Rond 7 uur werden we weer door de matatu’s opgehaald, en ook de terugweg was weer een feestje. De kids hebben genoten, en wij ook! Toen we weer bij Good Samaritan zag de vloer er zo uit door alle modder onder onze schoenen. Oeps...

Van het geld dat we overhadden hebben we vandaag nog chapati met kip en rijst gekookt, ook een succes! De rest geven we aan de school, daar kunnen ze het ook goed gebruiken!

Een hele geslaagde dag. Dankjewel allemaal! Asante sana!

Ans

Wat een supereinde van weer een mooie maand! Goede reis!

Sonja de Rooij

Wat een leuk verhaal. Ontzette d fijn dat de kinderen zo hebben genoten.
Fijne terugreis .

Janny

Wat gaaf! Goed gedaan hoor! Een prachtige afsluiting van jullie avontuur daar. Goede reis naar huis; ook vast weer fijn om alle ervaringen daar te vertellen.