roosinkenia.reismee.nl

Good to be back

We zijn er weer! Zondagavond zijn we in Nairobi aangekomen. Deze keer verliep de heenreis zonder problemen, sneeuw en extra vluchten, wat best wel fijn was. Ook onze bagage is helemaal heel en compleet aangekomen, toch wel lekker weer.
We hebben nu al 2 hele dagen gehad hier, en wauw wat is het goed om weer terug te zijn! Het is zo tof om iedereen weer te zien, Raphael, Emily, Mum en natuurlijk alle kinderen in het weeshuis. Ze herkenden me bijna allemaal nog, alleen de allerkleinsten niet, but I don't blame them for that. Het is zo leuk om te zien dat de baby's die ik altijd overal heen moest tillen nu zelf kunnen lopen en schreeuwend door de gangen rennen. Hoeveel een jaar allemaal kan doen..
Ook het weeshuis zelf is veranderd. Los van dat de kids ouder zijn geworden (duh...) en er een aantal nieuwe kids zijn, hebben ze ook de tuin helemaal omgebouwd tot werkplaats waar ze water pompen en bezig zijn met banken en tafels maken. Het is bizar hoe snel ze dit allemaal voor elkaar gekregen hebben. Ze zijn zelfs bezig om hun eigen bedrijfje op te zetten zodat ze water kunnen gaan verkopen aan de buurt. Heel tof om te zien! Ze hebben zo weinig, maar ze maken zo veel van het leven. Echt heel mooi!
Ondanks dat ik me alweer helemaal welkom voel is het allemaal ook weer heel erg wennen. Het eten, de wegen, de manier van doen, de mensen, de douche, alles is anders! Wat ook heel gaaf is om te zien, het is super leuk om te zien hoe zij hier leven en eten, maar ik begin de hagelslag al wel te missen haha!
Gisteren kregen Bram en ik de vragen over God en Jezus alweer op ons afgevuurd. 'Do you believe in God?' 'Who made you?' 'Can you pray with me?' 'Do you know how to read the bible?' Tsja, wat moet je daar als niet-gelovige nou op antwoorden? Voor de jongere kids is het onbegrijpelijk dat we niet in God geloven. We kregen ook de vraag of we naar boven of beneden willen. Ik had geen idee waar het over ging dus ze hebben er een poster bij gepakt ter verduidelijking, bleek het om hemel (boven) en hel (beneden) te gaan... Moeilijk... Gelukkig werden we toen geroepen omdat we naar huis gingen, saved by the bell.

Het is raar om te bedenken dat we een week geleden nog in het luxe Dubai zaten. Nairobi is totaal het tegenovergestelde, zeker in de sloppenwijk waar Good Samaritan staat. In Dubai is alles groot en duur en luxe, hier is een gebouw met 4 verdiepingen al ontzettend hoog en moet alles juist zo goedkoop mogelijk. Toch wel tof om zulke grote verschillen te zien in zo'n korte tijd.

Bram is nu met Raphael naar The Gym. Ik ben heel benieuwd! Van buitenaf zag het er nog best redelijk uit, maar je weet het niet hier in Kenia...
Erg veel foto's heb ik nog niet gemaakt dus nu even een post zonder, maar ik zal binnenkort weer wat nieuwe foto's erop zetten.
Morgen gaan we weer naar school en vanaf volgende week hebben alle kids vakantie dus zijn ze de hele dag thuis. Daar kijk ik naar uit!

It's good to be back

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!