roosinkenia.reismee.nl

Kenya part 2

Hallo allemaal, daar ben ik weer!

Vorig jaar liep ik rond deze tijd rond in Kenia, in een voor mij volledig vreemd land, met een vreemde cultuur en alleen maar mensen die ik niet kende. Nu zit ik nog gewoon in Nederland, maar over 2 maanden ga ik terug naar Kenia, samen met Bram. We gaan naar dezelfde plek als waar ik vorig jaar zat, zelfs hetzelfde gastgezin, en we gaan in hetzelfde weeshuis werken. We blijven deze keer alleen maar 1 maand in plaats van 3.

Ik heb vorig jaar in het weeshuis ontzettend veel geleerd van de kinderen daar, en ik heb ook heel veel van ze gekregen. Ik werd daar vanaf het eerste moment al met open armen ontvangen en ze waardeerden het enorm dat ik kwam. Ik was elke ochtend eerst een kwartier bezig met alle kids gedag zeggen en ze een knuffel geven voordat ik echt iets kon gaan doen. Dat vond ik prachtig om te zien. En omdat ik zoveel van hen heb gekregen wil ik graag iets teruggeven als ik er weer ben in april.
Toen ik in Kenia was heb ik Kim leren kennen, een Nederlandse vrijwilliger die ook in hetzelfde weeshuis had gewerkt een aantal jaar geleden. Ze is verliefd geworden, daar blijven wonen en inmiddels is ze zelfs getrouwd. Zij heeft een keer alle kids meegenomen naar een park met allemaal watervallen, een dagje uit met alle 75 kinderen. Dat lijkt mij nou ook leuk om te doen, om ze allemaal een dagje mee te nemen, want dat is nou niet iets wat ze daar wekelijks doen. Raphael (mijn hostpapa) heeft me geholpen met iets leuks uitzoeken en het is Paradise Lost in Nairobi geworden. Dit is een groot park met een speeltuin, watervallen, grotten, een boottocht en een grote picknickplek. Ik denk dat de kinderen zich hier wel een hele dag kunnen vermaken.
Om dit te kunnen doen heb ik wel jullie hulp nodig, het is allemaal wel goedkoop in Kenia maar niet zo goedkoop dat ik voor 75 kinderen plus volwassenen een dagje uit kan betalen. Dus ik hoop daarom een beetje hulp te krijgen van jullie allemaal.
Je hoeft niet veel te geven, alle kleine beetjes helpen, en uiteindelijk zal ik natuurlijk zelf het grootste deel betalen.
Het lijkt me mooi dat ik de kinderen kan vertellen dat ze een dagje uit mogen en dat al mijn vrienden en familie uit Nederland daaraan hebben bijgedragen.
Mocht je dit nou willen doen, stuur mij dan even een mailtje of een appje, dan laat ik je weten hoe en wat.

Alvast heel erg bedankt, ook namens alle kids uit Good Samaritan.

P.s. In april kan je mij (en Bram) natuurlijk weer gewoon volgen via deze blog :)

Reacties

Reacties

Sonja de Rooij (moeder van Sander)

Wat een mooi initiatief wat je samen met Bram gaat doen. Wij willen jullien wel sponseren. Laat je even weten hoe ik dat moet doen?

Gerard Spreeuw

Laat maar even weten hoe ik je kan sponsoren Roos. Op gerardspreeuw69@gmail.com of op 06-55965854. Wat een mooi en dankbaar initiatief!

Mirjam vd Lei

Ha Roos, nog even denk ik? Wanneer reizen jullie af? Mail je me even waar ik iets naar kan overmaken? mirvdlei@gmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!